- +385 98 1986 678
- info@zenaglava.hr
- Pon - Pet: 8:00 - 16:00
Kada se prijavljujete na mjeru samozapošljavanja, poslovni plan nije samo obrazac koji treba popuniti. To je dokument na temelju kojega netko tko vas nikada nije upoznao donosi odluku o vašoj budućnosti i o tome hoćete li dobiti sredstva ili ne.
Već godinama svakodnevno radim upravo s tim dokumentom. Iza mene su stotine izrađenih poslovnih planova za različite djelatnosti i za poduzetnike iz cijele Hrvatske. U praksi to znači da vrlo dobro poznajem logiku mjere, način na koji evaluator gleda na plan i što u njemu mora biti jasno, a što je suvišno.
Ne pišem planove napamet, nego ih gradim na vašoj stvarnoj situaciji, iskustvu, resursima i ciljevima. Moj je zadatak da vašu ideju prevedem u dokument koji ima glavu i rep, realne brojke, smislen plan i jasno objašnjene korake.
Kroz proces rada prolazimo sve ključne dijelove vašeg plana. Počinjemo od vaše priče, ideje i razloga zbog kojih ulazite u poduzetništvo. Zatim tu priču pretvaramo u konkretne usluge ili proizvode, u opis tržišta, konkurencije i kupaca, te u plan aktivnosti po mjesecima.
Posebnu pažnju posvećujem brojkama. Prihodi, troškovi, ulaganja, potpora, vlastito učešće, održivost poslovanja, sve mora biti logično i povezano. Ne radimo iznose nasumično, nego svaki trošak i svaki prihod ima svoje obrazloženje i mjesto u planu. Na kraju dobijete dokument koji je jasan i vama i onome tko ga čita, bez praznih fraza, ali s dovoljno objašnjenja da evaluator razumije zašto je vaš plan izvediv.
Kod izrade poslovnog plana vodim vas i kroz dokumentaciju koja prati prijavu, kroz rokove i kroz najčešće zamke zbog kojih ljudi inače dobiju negativnu ocjenu. Cilj je da u trenutku predaje znate što šaljete i zašto je to složeno baš tako.
Osim klasičnog poslovnog plana, postoji mogućnost prijave zeleno/digitalnog poslovnog plana. U praksi to znači da za određene vrste ulaganja možete dobiti veći iznos potpore. Konkretno, zeleni ili digitalni plan može vam donijeti tri tisuće eura više za kupnju opreme, što je za poduzetnika početnika često presudno.
Problem je što mnogi uopće ne znaju da bi se mogli prijaviti upravo na ovu varijantu. Još češće ne znaju kako svoju ideju, djelatnost i troškove prilagoditi pravilima zelenog ili digitalnog plana, pa odustanu ili se prijave na osnovni iznos i tako propuste sredstva koja su im zapravo dostupna.
Kod zelenih i digitalnih planova postoje brojne nijanse. Bitno je znati što se točno smatra zelenim ili digitalnim ulaganjem, kako ga treba opisati, na koji način povezati opremu s djelatnošću i kako sve to uklopiti u logiku poslovanja. Tu se često lome ocjene, jer evaluator traži jasnu vezu između ulaganja, cilja mjere i koristi za vaše poslovanje.
Upravo tu dolazi moje iskustvo. Dugo radim zeleni i digitalni poslovni plan i iz prakse znam koje formulacije prolaze, što treba posebno naglasiti, a što izbjegavati. Pomažem vam prepoznati imate li uopće osnove za ovakav plan i ako imate, kako ga pripremiti tako da iskoristite pravo na veći iznos potpore, a da sve bude potpuno usklađeno s pravilima mjere.
Ako ste poslovni plan već napisali sami, ali niste sigurni je li dovoljno dobar, mogu napraviti stručni pregled. Prolazim kroz cijeli dokument, provjeravam usklađenost s pravilima mjere, povezujem djelatnost s vašim iskustvom i analiziram financijski dio.
Nakon pregleda dobivate jasne prijedloge što treba dodati, pojačati ili promijeniti. Po želji možemo zajedno doraditi ključne dijelove kako bi plan bio spreman za predaju.
Mjera Biram Hrvatsku namijenjena je povratnicima iz inozemstva i osobama koje se sele iz razvijenijih u slabije razvijene jedinice lokalne samouprave.
U tom dijelu radim:
provjeru ispunjavate li uvjete prema stupnju razvijenosti
strukturiranje dokaza i obrazloženja
usklađivanje rokova prijave, prikupljanja dokumentacije i otvaranja poslovanja
Ako ste dobili negativnu ocjenu, prigovor je vaša druga šansa.
Prvo analiziram obrazloženje evaluatora i vaš plan, zatim pripremam prigovor koji jasno i argumentirano odgovara na svaku primjedbu. Kada prijavitelj uistinu ispunjava uvjete mjere, ovako pripremljeni prigovori u praksi imaju izuzetno visoku prolaznost.
“Suradnja sa Šteficom bila mi je odlična, na jako jednostavan način, bez puno komplikacija pogodi ono što je potrebno. Potpuno sam bila riješena stresa pisanja plana jer Štefica u potpunosti poznaje materiju potrebnu za pisanje uspješnog poslovnog plana.”
“U prvom razgovoru sa Šteficom, odmah sam odlučila da želim nju angažirati za pisanje poslovnog plana, iz razloga što joj djelatnost kojom se ja bavim nije nepoznat teren. Plan je napisan u kratkom roku i prošao je iz prve te mi je također dala ideje i savjete koje ću svakako iskoristiti u svome poslovanju.”
“Prije svega želim Vam se zahvaliti na Vašoj dostupnosti i posvećenosti što smatram jako bitnim. Zaista sam zadovoljna napisanim planom i našom konstantnom komunikacijom koja se nastavila i nakon otvorenog poslovanja. Zaista ste za svaku preporuku!“
“Draga Štefica, hvala ti od srca što si mi olakšala ulazak u poduzetničke vode. Kroz dosadašnje iskustvo shvatio sam da stručne stvari treba prepustiti profesionalcima. To je u konačnici i najpovoljnija opcija. S tobom sam od inicijalnog razgovora znao da sam u dobrim rukama a rezultat je to i pokazao. Želim ti puno uspjeha u radu, u što ne sumnjam s ovakvim pristupom, te ću biti slobodan preporučiti te svima koji se nađu u mojoj situaciji.”
Sign up for our monthly newsletter for the latest news & articles